ERASMUS+ ZDOBYWAMY EUROPEJSKIE KWALIFIKACJE

Trzeci i ostatni tydzień zaczęliśmy „z przytupem”, weekendem z dwoma wycieczkami.

W sobotę pojechaliśmy do El Caminito del Rey (tzw. Ścieżka króla), gdzie spacerowaliśmy po drewnianych platformach rozpiętych wysoko nad kanionem ciągnącym się wzdłuż stromych ścian wapiennego wąwozu w Parku Narodowym Desfiladero de los Gaitanes, nieopodal miejscowości El Chorro.

W niedzielę zwiedziliśmy Rondę, gdzie podziwialiśmy piękne widoki wąwozu El Tajo i jeden z trzech potężnych mostów dzielących Rondę.

Z Rondy pojechaliśmy do Setenil de las Bodegas. Jest to andaluzyjskie pueblo blanco w skale. Jest częścią słynnej Ruta de los pueblos blancos, czyli szlaku białych andaluzyjskich wiosek. O Setenil de las Bodegas mówi się, że jest miastem osadzonym w wąwozie. Większość domów została zbudowana w jamach skalnych, co czyni Setenil jednym z najbardziej oryginalnych i najpiękniejszych miast w Hiszpanii.

Poniedziałek dość pracowity, najpierw praktyki potem egzamin z języka hiszpańskiego a wieczór spędziliśmy zwiedzając Malagę (po zmroku). Zrobiliśmy tour na punkt widokowy przy zamku Giblarfaro, aby zobaczyć nocną panoramę Malagi.

W kolejnych dniach tygodnia uczniowie kończyli praktyki i przygotowywali się do powrotu. W środę odbyło się spotkanie pożegnalne z koordynatorem, na którym uczestnicy wyjazdu odebrali dyplomy uczestnictwa i certyfikaty, zjedli pyszny poczęstunek i delektowali się ostatnimi chwilami w Hiszpanii.

Czwartek od rana był zabiegany, ponieważ wszyscy przygotowywali się do wylotu. Następnie wsiedliśmy do samolotu w porcie lotniczym Malaga i po 3,5 godzinnym locie wylądowaliśmy na płycie lotniska im. JP II w Krakowie, odebraliśmy walizki i wyruszyliśmy do Tarnowa.

Podziękowania dla opiekunów tego wyjazdu Pana Marka Mikruta i Pana Dariusza Zauchy za miłe spędzony czas i tonę wspomnień.