Centrum Kształcenia Budowlanego
Centrum Kształcenia Budowlanego Read More »
Trwające od stycznia rozgrywki o Mistrzostwo Tarnowa w ramach Licealiady w zespołowych grach sportowych dobiegły końca. Reprezentacje ZSB Tarnów (siatkarze, koszykarze, koszykarki i piłkarze ręczni) – wszyscy awansowali do Turniejów Finałowych, co trzeba zaliczyć na „plus”. W Turniejach Finałowych nie udało nam się zdobyć medali, ale 4. i 5. miejsca, zajęte w klasyfikacji końcowej, czyli tuż za podium, dają powody do zadowolenia (na 17 szkół ponadgimnazjalnych).
Siatkarze ZSB – 4.miejsce w Mistrzostwach Tarnowa
Nalepka Kamil, Szarek Krzysztof, Sujdak Mateusz, Lisowski Marcin, Sowa Paweł, Truchan Krzysztof, Sajdak Mathew, Galas Damian.
Koszykarze ZSB – 5.miejsce w Mistrzostwach Tarnowa
Tabor Konrad, Wołkowicz Piotr, Pikus Paweł, Lisowski Cyprian, Magiera Kamil, Truchan Krzysztof, Grzesik Kamil, Torbiczuk Mateusz, Flaga Kamil, Starzyk Tomasz, Słomski Rafał
Koszykarki ZSB – 5.miejsce w Mistrzostwach Tarnowa
Pietruszka Katarzyna, Białoszewska Katarzyna, Mietła Anna, Kozłowska Żaneta, Szatko Anna, Ptaśnik Paola, Sokołowska Angelika, Bańdur Natalia, Nieroda Sylwia, Wójcik Żaneta
Piłkarze ręczni ZSB – 5.miejsce w Mistrzostwach Tarnowa
Jękot Bartosz, Marciniec Kamil, Mucha Dominik, Madejski Mateusz, Nalepka Kamil, Myjkowski Przemysław, Wantuch Arkadiusz, Wantuch Mateusz, Król Marek, Ostrowski Piotr, Dudzik Przemysław, Michoń Jerzy, Mirochna Jakub, Węgrzyn Sławomir, Wójcicki Tomasz
(WF)
Sportowcy na „piątkę” ( i „czwórkę”)… w Mistrzostwach Tarnowa Read More »
19 marca 2013r uczniowie naszej szkoły wzięli udział w XIII Międzyszkolnym Przeglądzie Piosenki Angielskiej organizowanym przez IV LO w ZSO nr 1 w Tarnowie. Zespół The Red Bricks w składzie: Kinga Dragan, Przemysław Barnaś, Dariusz Piszczek, Jarosław Pieprzak i Jakub Pieprzak wykonał cover piosenki zespołu The Cranberries – Zombie.
Wyniki Konkursu dla szkół ponadgimnazjalnych przedstawiają się następująco:
imię i nazwisko ucznia / zespół |
Szkoła |
|
I miejsce |
Paweł Trojak |
XIV Liceum Ogólnokształcące przy Zespole Szkół Ogólnokształcących i Technicznych w Tarnowie |
Paulina Kubala |
III Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie |
|
II miejsce |
Katarzyna Dudzik |
II Liceum w Mielcu |
Sylwia Pasek |
Katolickie Liceum Ogólnokształcące w Brzesku |
|
III miejsce |
Weronika Kantor |
XX Liceum Ogólnokształcące w Tarnowie |
zespół muzyczny |
I Liceum Ogólnokształcące w Bochni |
(AJ)
Galeria zdjęć:
![]() |
XIII Międzyszkolny Przegląd Piosenki Angielskiej |
XIII Międzyszkolny Przegląd Piosenki Angielskiej Read More »
24 kwietnia 2013r. odbył się finał szkolnego konkursu wiedzy o krajach anglojęzycznych. W finale brali udział uczniowie, którzy zdobyli najwięcej punktów w poprzedzających czterech etapach konkursu, które obejmowały kolejno wiedzę na temat kultury, historii, geografii i polityki Wielkiej Brytanii, Australii, Nowej Zelandii, USA, Kanady, Afryki Południowej i Indii.
Zwycięzcami zostali:Pierwsze miejsce: Karolina Czerwińska
Drugie miejsce: Adrian Kamień
Trzecie miejsce: Karolina Dubin
Serdecznie gratulujemy! (AJ)
Galeria zdjęć:
![]() |
Finał szkolnego konkursu wiedzy o krajach anglojęzycznych |
Finał szkolnego konkursu wiedzy o krajach anglojęzycznych Read More »
Wspólny projekt Politechniki Krakowskiej i Zespołu Szkół Budowlanych jako jednostki organizacyjnej Gminy Miasta Tarnowa, który tworzą Małopolskie Laboratorium Budownictwa Energooszczędnego w Krakowie wraz z Poligonem Energooszczędności w Tarnowie to ważny krok w kierunku optymalnego przygotowania regionu do czekających nas w najbliższych latach zmian w budownictwie.
Twórcza współpraca na rzecz praktycznego, popartego doświadczeniem, transferu wiedzy i umiejętności z zakresu budownictwa wysoko energooszczędnego pomiędzy uczestnikami przedsięwzięcia tj. naukowcami i studentami, producentami i wykonawcami oraz nauczycielami i uczniami szkół zawodowych jest wzorem dla innych oraz gwarancją spełnienia ww. dyrektywy.
Rola poligonu
Dzięki realizacji projektu możliwe jest prowadzenie następujących badań:
– pomiary zużycia nośników energii w budynku oraz poszczególnych jego strefach, przy zastosowaniu różnych (badanych) technologii i instalacji.
– pomiary temperatury, wilgotności, komfortu cieplnego w pomieszczeniach przy zastosowaniu różnych rozwiązań materiałowo – konstrukcyjnych, różnych strategii ogrzewania, wentylacji i
chłodzenia oraz systemów sterowania oświetleniem,
– pomiary charakterystyk cieplnych badanych przegród budowlanych,
– badania i modelowanie zysków ciepła od promieniowania słonecznego przez przegrody przeźroczyste do pomieszczeń,
– badania i modelowanie zysków ciepła od promieniowania słonecznego przez przegrody nieprzeźroczyste do pomieszczeń,
– badania wpływu poszczególnych sposobów oszczędzania energii w budynku na jego kwalifikację energetyczną.
Realizacja programu badawczego w laboratoriach MLBE i PE służy opracowaniu podstaw naukowych:
– ochrony cieplnej,
– termomodernizacji budynków,
– wykonywania i użytkowania instalacji sanitarnych,
– projektowania budynków energooszczędnych i pasywnych,
– wykorzystania energii ze źródeł odnawialnych,
– monitorowania energetycznego budynków w warunkach eksploatacyjnych
Efektem działań MLBE i PE jest również rozwój metod badań podstawowych i ocena wyrobów budowlanych oraz elementów instalacji sanitarnych w zakresie właściwości cieplnych i wilgotnościowych. W szczególności badania te dotyczą:
– przewodności cieplnej (komora klimatyczna),
– oporu cieplnego (komora klimatyczna),
– współczynnika przewodzenia ciepła przez przegrodę wielowarstwową,
– różnych form zwiększenia oporu cieplnego przegrody,
– dynamiki transportu ciepła przez przegrody budowlane (modelowanie opóźnienia czasowego i tłumienia amplitudy dla przegrody nieprzeźroczystej),
– weryfikacji doświadczalnej własności przegród z uwzględnieniem mostków cieplnych w ujęciu trójwymiarowym.
Wyniki badań podstawowych poszczególnych elementów budynku prowadzonych w zmiennych warunkach klimatycznych dają pełny obraz zachowań tych elementów.
Mogą stanowić bazę do opracowania procedur oraz wydawania znaków jakości dla danej technologii,
a w konsekwencji zastosowania jej w budownictwie wysoko energooszczędnym.
W zakres problematyki i związanych z nimi metodologii badawczych wchodzą także:
– badania kamerą termowizyjną,
– obrazowanie termograficzne w ujęciu trójwymiarowym za pomocą skanera 3D,
– badania szczelności budynków blower door test,
– badania komfortu cieplnego,
– badania wpływu uszkodzeń konstrukcji na ochronę cieplną,
– opracowywanie charakterystyk środowiskowych i energetycznych budynków i wyrobów budowlanych, w cyklu życia metodą LCA,
– charakterystyki, świadectwa i audyty energetyczne budynków.
Nabyte na początku umiejętności i doświadczenia znajdą zastosowanie przy wznoszeniu w technologii zależnej od programu badawczego, modelowych obiektów badawczych – domków – wewnątrz lub na zewnątrz hal.
W trakcie lub po wybudowaniu modelowego domku zostaną zainstalowane odpowiednie dla przyjętego planu badań urządzenia pomiarowe (czujniki, liczniki, detektory) sprzężone z komputerem.
Specjalistyczne oprogramowanie pozwoli na gromadzenie i wstępną obróbkę zebranych danych.
![]() |
Poligon Energooszczędności |
Poligon Energooszczędności Read More »
Projekt
Centrum Kształcenia Budowlanego w Zespole Szkół Budowlanych w Tarnowie
Obejmuje inwestycję – 1) budowa budynku szkoleniowo-dydaktycznego, 2) wyposażenie 15-stu pracowni kształcenia zawodowego w sprzęt i urządzenia techno-dydaktyczne, 3) szkolenia dla nauczycieli związane z obsługą tego sprzętu i urządzeń
BUDYNEK SZKOLENIOWO – DYDAKTYCZNY
Powstał w południowej części terenu Zespołu Szkół Budowlanych przy ul. Legionów 15 jako obiekt dwukondygnacyjny o łącznej powierzchni użytkowej 428,74m2 , składający się z trzech sal dydaktycznych, auli, pracowni zajęć praktycznych i pomieszczeń sanitarnych i socjalnych.
PRACOWNIE TEORETYCZNEJ NAUKI ZAWODU
PRACOWNIE ZAJĘĆ PRAKTYCZNYCH
SALA AUDIOWIZUALNA
Misją ZSB jest pełnienie roli regionalnego ośrodka edukacji dla branży budowlanej, a Centrum Kształcenia Budowlanego jest jej urzeczywistnieniem. Projekt CKB wpisuje się również w oczekiwania reformy systemu kształcenia zawodowego w Polsce dotyczącej wyposażenia szkół i zgodny jest z wprowadzanymi zmianami prawa oświatowego wyrażonymi m.in. możliwością tworzenia branżowych centrów kształcenia zawodowego i ustawicznego.
Realizacja projektu pozwoliła więc na polepszenie warunków lub umożliwienie:
Galerie zdjęć:
Centrum Kształcenia Budowlanego w Tarnowie Read More »